Python Kullanarak Tic-Tac Toe Oyununun Yapay Zekâ Algoritması ve Minimax

Merhabalar Herkese,

Bu yazımda üniversitede işlediğimiz Python derslerinden ilham alarak yaptığım Tic-Tac-Toe oyununun ve yapay zekasının kodlarını ve algoritmanın nasıl işlediğini göstereceğim. Şunu belirtmek istiyorum kodların tamamı bana ait bunu kodların yazımına bakarak anlayabilirsiniz. Elimden geldiğince anlaşılır olmaya çalıştım sorularınızı alt taraftan sorarsanız sevinirim…

Herşeyin sonunda oluşacak olanlar bunlar:

Oyunu numpaddeki sayılarla oynuyoruz atıyorum konsola ‘9’ sayısı girildiğinde sağ alttaki kutucuğa ‘O’ değerini giriyoruz. sonra yapay zekâ oynuyor ve sıra tekrar bize geliyor.

  • 1-2-3
  • 4-5-6
  • 7-8-9

gibi.

 

Kodlamaya geçecek olursak :

  •  Pythonda random olarak bi sayı buldurmak için random kütüphanesini import ediyoruz.

  • Oyundaki toplam 3 satırı liste olarak tanımladım ve bir kopyaları olarak s1-s2-s3 adlarında listeler oluşturdum. Bu listelerde her ‘X’ işareti 5, ‘O’ işareti ise 3 (5 ve 3’ü seçmemin amacı aralarında asal olmaları bu yöntemi kendim kullandım isterseniz siz bu kısmı kendiniz oluşturabilirsiniz) puan eğer bir satırın toplamı 9 olursa 3-3-3 olacağından ‘O’ işareti kazanacaktır, eğer bir satırın toplamı 15 olursa ‘X’ işareti kazanacaktır.(Aynı durumlar sütun ve çapraz toplamlar için de geçerli.)

  • Kontrol ve sonuç adında iki değişken oluşturdum. Kontrolün görevi hamleler sonrası oyunun bitip bitmediğini araştırmak,Sonuç ise oyunun son şeklini ekrana yazdırmak:

veeee zurnanın zırt dediği yer. Yapay zeka fonksiyonunun kodlanması. Yapay Zekanın yapması gerekenler:

  1. Eğer a,b,c,d,e,f,g,h (yani sütun,satır ve çapraz toplamlar) 10’a(5-5-0 yani X-X- gibi) eşit ise toplamdaki boşluğu bul, ‘X’i koy ve oyunu bitir.
  2. Eğer a,b,c,d,e,f,g,h (yani sütun,satır ve çapraz toplamlar) 6’a (3-0-3 yani O–O gibi) eşit ise toplamdaki boşluğu bul ve savunma yap.
  3. Eğer tam ortadaki nokta boş ise oraya X’ i koy ki Oyunu kazanma şansın artsın.
  4. Eğer tam ortadaki nokta dolu ise çarpraz bir yere koy ki savunma olasılığın artsın.

Evet genel olarak oyunun mantığını nasıl oynamak gerektiğini inceleyip bulduk. ve şimdi bunu kodlamada sıra onlarca if-else bizi bekliyor:

işin zor kısmını atlattık. Son fonksiyonumuz olan istek fonksiyonun görevi oyuncudan girdi yani ‘O’ işaretinin nereye koyulacağını almak. Ancak oynanan bir kısma oyuncu tekrar oyanayamaz ve oyuncu 1-9 arasında değerler girmelidir şimdi bunları kodlayalım.

Fonksiyonları değişkenleri tanımladıktan sonra oyunu başlatalım.

 

Evet kodlarımız bu kadardı. Oyun başında oyunbitti değeri false olduğu için istek fonksiyonu çağırılır, girdi alınır, yapay fonksiyonu çağrılır, sonuç yazdırılır.

.py olarak indir tictactoe

GÖRÜŞLERİNİZİ YORUM OLARAK YAZABİLİRSENİZ SEVİNİRİM, İYİ GÜNLER…

 

 

Yorum Bırak...